743 lines
31 KiB
Markdown
743 lines
31 KiB
Markdown
Liite 1.
|
|
|
|
**\
|
|
Maailmanlaajuinen Kansainvälinen Rahasto Maanpäällisen Paratiisin
|
|
Perustamiselle**
|
|
|
|
***Kolmas Editio***
|
|
|
|
1\. Rahaston nimi on "Maailmanlaajuinen Kansainvälinen Rahasto
|
|
Maanpäällisen Paratiisin Perustamiselle".
|
|
|
|
Ruotsiksi "Världsvid Internationell Fond för att Etablera Paradis på
|
|
Jorden", englanniksi "World Wide International Foundation for the
|
|
Establishment of Paradise on Earth".
|
|
|
|
> 2\. Rahaston tarkoitus on ostaa ja hoitaa metsää ja maata jolla
|
|
> jokainen joka hyväksyy ja sopeutuu Rahaston eläinten ja luonnon
|
|
> suojaksi laadittuihin sääntöihin, vapaasti saa rakentaa asumuksen tai
|
|
> vapaa-ajan asutuksen biologisesti hajoavista materiaaleista.
|
|
>
|
|
> Sekä sosiaalisen, ekonomisen ja kulttuurisen toiminnan avulla
|
|
> edesauttaa ja tukea:
|
|
|
|
- vapaata taidetta
|
|
|
|
- kirjallisuuden moninaisuutta
|
|
|
|
- yleistä tietämystä kansainvälisistä ihmisoikeussopimuksista sekä
|
|
niiden kehittämistä
|
|
|
|
- lakituntemusta yleensä
|
|
|
|
- pienten ja sorrettujen ryhmien mahdollisuutta saada äänensä
|
|
kuulluiksi
|
|
|
|
- metsässä ja tien päällä asuvien oikeutta ja mahdollisuutta
|
|
täysiarvoiseen kultuurilliseen kunnioitukseen kohtaamisissaan
|
|
viranomaisten ja median kanssa.
|
|
|
|
Tällä tavoin Rahasto edistää säädösten mukaisen paratiisi-vision
|
|
pikaista toteenkäymistä, ja luonnollisen kulttuurisen
|
|
segmentoitumis-prosessin hedelmällistä uudelleen löytämistä.
|
|
|
|
3\. Rahaston mailla ei saa metsästää muita eläimiä kuin kaloja, joita ne
|
|
jotka niitä tuntevat tarvitsevansa, saavat ottaa ravinnoksi siirtymis
|
|
jaksossa, niin kauan kun pyydystäminen ei haittaa kalakannan suuruutta
|
|
tai luo epäluonnollista nuortumista josta kalojen kulttuurillinen
|
|
integriteetti voisi kärsiä. Myöskään kalastaa ei saa jos joku on alkanut
|
|
vakavasti luomaan kommunikaatiota kalojen kanssa ja luomaan niihin
|
|
ystävyyssuhteita.
|
|
|
|
4\. Metsää tulee hoitaa niin että sen biologisessa elämässä esiintyy
|
|
suurin mahdollinen moninaisuus. Metsällä on elävänä olentona tarve saada
|
|
vanhentua ja vuorotellen käydä läpi eri luonnollisia elämänvaiheitaan.
|
|
Annamme itsellemme luvan verottaa neljäsosan metsän vuosittaisesta
|
|
kasvusta. Kolme neljäsosaa metsän vuosittaisesta kasvusta annetaan sille
|
|
itselleen, \" metsän loukkaamattomuudelle olentona jolla on oikeus
|
|
ikääntymiseen\".
|
|
|
|
Tämä sallittu hakkuu tulee laskelmoida metsän luonnollisen kannan
|
|
mukaisesti, laskettuna tietyn pinta-alan puiden luvun mukaan. (Tässä
|
|
kohdassa on selvää että aihetta täytyy opiskella lisää, tai hankkia
|
|
tietoa asiantuntevilta jotta pystymme asettamaan uskottavan sääntelyn.)
|
|
(mahd. sääntö tuosta opiskelusta, ja muustakin edellä mainittuihin
|
|
tarkoituksiin liittyvästä)
|
|
|
|
5\. Puolet Rahaston kerätystä omaisuudesta tulee olla maata ja/tai
|
|
metsää, jota kun kerran on ostettu ei ikinä enään voi/saa myydä.
|
|
|
|
6\. Rahaston tulee ylläpitää taimitarhoja puiden ja kasvien lisäämiseen,
|
|
ja pyrkiä keräämisen, kasvattamisen sekä siemeniä, taimia ja kokonaisia
|
|
kasveja istuttamalla lisäämään luonnon tasapainoista moninaisuutta
|
|
maillaan.
|
|
|
|
7\. Rahaston tulee kerätä, tarjota ja välittää tietoa kehon ja hermoston
|
|
hoidosta, luonnonlääkkeistä sekä kirurgian alkeista.
|
|
|
|
8\. Mitään uskonnollisia preferenssejä tai seksuaalisia rajoituksia ei
|
|
vaadita Rahaston mailla asuvilta, tai Rahastolle vapaaehtoistyötä
|
|
tekeviltä.
|
|
|
|
9\. Rahaston mailla kaikki ruoka on kaikkien, lukuun ottamatta erityisiä
|
|
herkkuja jotka joku on saanut lahjaksi.
|
|
|
|
Toivottavaa on että he jotka Rahaston omistamalla maalla asuvat,
|
|
viljelevät ruokaa siinä määrin että:
|
|
|
|
- Se ensisijaisesti kattaa Rahaston mailla asuvien ruoan tarpeen
|
|
|
|
- Sitten myös heidän jotka eivät asu Rahaston mailla, mutta
|
|
työskentelevät jossakin paikallisyhdistyksen mahdollisesti
|
|
järjestämässä elinkeinotoiminnassa.
|
|
|
|
- Sekä heidän ketkä mahdollisesti tulevat muuttamaan Rahaston maille
|
|
tai tekemään töitä Rahaston elinkeinoa harjoittavassa toiminnassa,
|
|
ennen seuraavan viljelysesongin loppua.
|
|
|
|
- Sekä heidän jotka tilapäisesti oleskelevat tai vierailevat Rahaston
|
|
mailla.
|
|
|
|
- Sekä viimeiseksi myös paikallisyhdistyksen mahdolliseen
|
|
elinkeinotoimintaan tarvittavat vihannekset.
|
|
|
|
Rahaston mailla asuvien tarvitsema ruoka jota ei ilmaston tai muiden
|
|
luonnollisten seikkojen takia voi mailla kasvattaa, voi Rahaston
|
|
elinkeinoa harjoittavalla toiminnalla rahoittaa.
|
|
|
|
Lisät
|
|
|
|
Ruoka jota ei Rahaston mailla voi viljellä ja/tai jota sen mailla asuvat
|
|
toivovat ostaa tai tuoda viljelemänsä ruoan lisäksi, voidaan rahoittaa
|
|
elinkeinoa harjoittavan toiminnan kautta saaduilla tuloilla, sikäli että
|
|
mailla asuvat ovat tuottaneet ruokaa elinkeinoa harjoittaville
|
|
toimijoille siinä määrin että työpanos olisi verrattavissa elinkeinoa
|
|
harjoittavien tekemään panostukseen lisäruuan kustantamiseksi. Muussa
|
|
tapauksessa heidän tulee osallistua elinkeinoa tuottavaan toimintaan
|
|
sellaisessa määrässä että tulot kattavat lisäksi ruoan hankinnan
|
|
aiheuttavat menot.
|
|
|
|
10\. Rahaston tulee harjoittaa elinkeinotoimintaa ja osallistua
|
|
kaikenlaiseen kauppaan ja tuotantoon joka Rahaston kauppaa ja tuotantoa
|
|
koskevien sääntöjen mukaisesti nähdään olevan tervettä ja luovan
|
|
moninaisuutta. Nämä periaatteet perustuvat siihen että hyvä
|
|
kaupankäynti/tuotanto on:
|
|
|
|
- Luonnolle hyvää ja vahvistavaa, sekä mahdollistaa sen moninaisuutta
|
|
ja tasapainoa.
|
|
|
|
- Holistisesti antoisaa heille jotka toimivat tuotannossa.
|
|
|
|
- Antoisaa heille jotka työskentelevät toiminnan logistisella
|
|
puolella.
|
|
|
|
- Antoisaa heille jotka myyvät tuotteita.
|
|
|
|
- Kuluttajaan kokonaisvaltaisesti vahvistavasti ja parantavasti
|
|
vaikuttavaa, sekä voimistaa hänen mahdollisuuttaan löytää
|
|
tarpeellinen sisäinen rauha saavuttaakseen aktiivisen uskon ja
|
|
luottamuksen pikaiseen Paratiisiin astumiseen.
|
|
|
|
11\. Rahaston tulee rakentaa elinkeino toimintansa vapaaehtoistyölle
|
|
|
|
Vapaaehtoisille työntekijöille, jotka eivät asu Rahaston mailla,
|
|
tarjotaan täysiarvoinen biologisesti viljelty kasvisravinto ja
|
|
kohtuullinen majapaikka 4 tunnin päivätyötä, 5-6 päivää viikossa
|
|
tekevälle, riippuen Rahaston taloudellisesta tilanteesta.
|
|
|
|
Lisäksi heille tarjotaan mahdollisuus nostaa paikallisyhdistyksen
|
|
kotimaan keskiarvoisesta nettotyöpalkasta 10% suuruinen taskuraha
|
|
jokaisesta 4 tunnin lisäksi tehdystä tunnista, kahdeksanteen tuntiin
|
|
asti.
|
|
|
|
12\. Kaikki voitto työstä jota tehdään Rahaston mailla tai Rahaston
|
|
ohjauksessa kuuluu Rahastolle. Sen sijaan kaikki voitto sekä säästetty
|
|
pääoma jonkun henkilön omasta elinkeino toimesta kuuluu henkilölle
|
|
itselleen, mikäli tätä voittoa ei luoda tai hallita Rahaston mailla tai
|
|
muuten synny rahaston resursseja käyttämällä.
|
|
|
|
13\. Kaikki tuotannon varat, niinkuin kaikki maa, kuuluu Rahastolle joka
|
|
on kansainvälinen mutta joka suorittaa tilintarkastuksen kansallisissa
|
|
yhdistyksissä kussakin maassa. (katso alempana pykälä 16)
|
|
|
|
14\. Rahaston kaupanteko on avointa valtiovallalle jokaisessa maassa ja
|
|
Rahasto pyrkii yleishyödyllisenä rahastona saamaan verovapautuksen.
|
|
|
|
15\. Rahaston hallintamuoto on suora demokratia. Äänestys tapahtuu
|
|
silloin kun joku jolla on äänioikeus kyseenomaisessa asiassa vaatii
|
|
niin.
|
|
|
|
16\. Rahastoa hallitaan yhdistys järjestelmän kautta jonka osat ovat :
|
|
|
|
**1. Paikallisyhdistys**
|
|
|
|
[Kaikki tapahtuu paikallisyhdistyksessä!]{.underline}
|
|
|
|
[Paikallisyhdistysten säännöksiiin tulee kirjata seuraavat
|
|
toiminnot:]{.underline}
|
|
|
|
> **Päämäärä\
|
|
> **
|
|
|
|
- Paikallisyhdistyksen tehtävä on koota ja järjestää paikallisia
|
|
toimijoita jotka ovat Rahastosta ja sen tarkoituksesta
|
|
kiinnostuneita, sekä harjoittaa elinkeinotoimintaa edistääkseen
|
|
Rahaston päämäärien toteuttamista.
|
|
|
|
**Paikallisyhdistyksen tehtäviin kuuluu myös:**
|
|
|
|
> **Hallita Inventaarioita sekä Pääomaa.**
|
|
|
|
- Rahaston nimissä hankkia ja hallita työkaluja sekä muuta irtonaista
|
|
kalustoa/laitteistoa jota tarvitaan omavaraiseen elämään Rahaston
|
|
mailla, elinkeinotoimintaan, sekä taiteellisen ja kulttuurisen
|
|
toiminnan toimeenpanemiseksi ja tukemiseksi.
|
|
|
|
- Sekä hallita elinkeinotoiminnan kautta tuotettuja varoja kullan
|
|
muodossa.
|
|
|
|
> **Tilinselvitys**
|
|
|
|
- Paikallisyhdistyksen tulee kirjata ⅔ vuotuisesta voitosta Rahaston
|
|
kansainväliselle yhdistykselle jaettavaksi maan hankintaa sekä
|
|
elinkeinotoimintoihin tarvittavia investointeja varten.
|
|
|
|
- Paikallisyhdistyksen tulee kirjata ⅔ jäljelle jäävästä kolmasosasta
|
|
tarvittaessa maan paikallisyhdistyksille tai kansallisiin
|
|
projekteihin.
|
|
|
|
- Paikallisyhdistys voi Kansalliseen yhdistyksen päätöksen kautta
|
|
saada myönnetyksi vielä lisäksi 0-10% paikallisyhdistyksen voitoista
|
|
jos siihen on erityinen syy.
|
|
|
|
- Ylimääräiset varat joille ei menekkiä ole, kirjataan Kansainvälisen
|
|
yhdistyksen käytettäväksi.
|
|
|
|
- Paikallisyhdistyksen tulee tehdä elinkeinotoiminnan tiliselvitys
|
|
Kansalliselle yhdistykselle joka puolestaan välittää selvityksen
|
|
eteenpäin valtiovallalle.
|
|
|
|
> **Selvitys demokraattisista päätöksistä**
|
|
|
|
- Paikallisyhdistyksen tulee pitää kirjaa sekä selvittää
|
|
paikallisyhdistyksessä tehdyt päätökset Kansalliselle ja/tai
|
|
Kansainväliselle yhdistykselle.
|
|
|
|
**Paikallisyhdistyksen perustaminen\
|
|
**
|
|
|
|
> Perustaakseen paikallisyhdistyksen, täytyy sitä haluavalla ryhmällä
|
|
> ihmisiä valmiiksi olla pala maata jolla on mahdollista elää
|
|
> tasapainoisessa sekä omavaraisessa suhteessa luontoon. Ja mille kuka
|
|
> tahansa joka kykenee kunnioittamaan Rahaston säädöksiä eläinten ja
|
|
> luonnon suojaksi on tervetullut muuttamaan.
|
|
>
|
|
> Ennen sitä ryhmä on tervetullut toimimaan toisen paikallisyhdistyksen
|
|
> nimissä, tai perustamaan yhdistyksen maan hankintaa varten, jotta
|
|
> paikallisyhdistyksen voi perustaa.
|
|
>
|
|
> **Äänioikeus**
|
|
>
|
|
> Saadakseen täyden äänioikeuden paikallisyhdistyksessä, sen
|
|
> vuosikokouksissa ja äänestyksissä, vaatimuksena on että on yhdistyksen
|
|
> jäsen, että asuu Rahaston mailla jota hallitsee ja hoitaa
|
|
> paikallisyhdistys, tai että osallistuu paikallisyhdistyksen
|
|
> järjestämään työhön vähintään 4t/päivässä säännöllisesti vähintään 4
|
|
> päivää viikossa.
|
|
>
|
|
> Jos mahdollisuutta tai halua säännölliseen työskentelyyn Rahaston
|
|
> hyväksi ei ole, voi lyödä työtunnit yhteen muiden paikallisyhdistyksen
|
|
> jäsenten kanssa saadakseen täyden äänen, joka siinä tapauksessa
|
|
> koostuu 24:stä yhdessä kerätystä työtunnista viikossa jos on kyse
|
|
> kahdesta henkilöstä, 28 yhteen kerätyistä tunnista viikossa jos on
|
|
> kyse kolmesta tai useammasta henkilöstä.
|
|
>
|
|
> He joilla on äänioikeus paikallisyhdistyksessä, omaavat myös
|
|
> äänioikeuden Kansallisen yhdistyksen vuosikokouksessa sekä
|
|
> äänestyksissä.
|
|
>
|
|
> **Johtokunta/hallitus**
|
|
>
|
|
> Paikallisyhdistyksen johtokunta valitaan vuosikokouksessa jonka
|
|
> ajankohta valitaan paikallisyhdistyksen perustamisen yhteydessä.
|
|
>
|
|
> Johtokunnan jäseneksi voidaan valita ainoastaan täyden äänioikeuden
|
|
> omaava henkilö, jolla on päätoimenaan yhdistyksen järjestämässä työssä
|
|
> toimiminen tai joka asuu pysyvästi sillä maalla jota paikallisyhdistys
|
|
> Rahaston puolesta hallitsee.
|
|
>
|
|
> Kukaan jäsen ei voi olla hallituksen jäsen pidempään kuin kaksi vuotta
|
|
> peräkkäin ilman paikallisyhdistyksen jäsenten sataprosenttista tukea.
|
|
>
|
|
> Jäsenellä on oikeus kieltäytyä jäsenyydestä yhdistyksen johtokunnassa.
|
|
|
|
**2. Kansallinen yhdistys**
|
|
|
|
- **Yhdistyksen Nimi**
|
|
|
|
> Yhdistyksen nimen tulee olla "Kansallinen yhdistys
|
|
> "**Maailmanlaajuinen Kansainvälinen Rahasto Maanpäällisen Paratiisin
|
|
> Perustamiselle" -**Rahaston asioiden hallintaa varten "kansakunnan
|
|
> nimi":ssa".\
|
|
> \
|
|
> Vastuu kansallisen yhdistyksen hallinnoimisesta siirtyy vuosittain
|
|
> vaihtuvassa järjestyksessä kyseisen valtion sisäisten
|
|
> paikallisyhdistysten välillä.
|
|
|
|
- **Tarkoitus**
|
|
|
|
> Kansallisen yhdistyksen tehtävä on kerätä ja organisoida niitä
|
|
> paikallisyhdistyksiä joiden sijainti on kansakunnan rajojen
|
|
> sisäpuolella, sekä keventää niiden byrokraattista taakkaa, esimerkiksi
|
|
> tilin selvityksessä. Sekä olla yhteydessä kansallisiin viranomaisiin
|
|
> ja joissakin käytännön asioissa hoitaa yhteys Rahaston kansainväliseen
|
|
> yhdistykseen keventääkseen paikallisyhdistysten taakkaa.
|
|
>
|
|
> **Kansallisen yhdistyksen tehtäviin kuuluu myös:**
|
|
>
|
|
> **Tilinselvitys**
|
|
|
|
- Tiliselvitys kyseiselle valtiovallalle
|
|
|
|
- Tiliselvitys paikallisyhdistyksille sekä Kansainväliselle
|
|
yhdistykselle
|
|
|
|
- Ylimääräisten varojen selvitys paikallisyhdistyksille sekä
|
|
kansainväliselle yhdistykselle
|
|
|
|
> **Demokratia**
|
|
|
|
- Paikallisyhdistysten äänestysten tulosten välittäminen muille
|
|
paikallisyhdistyksille sekä tarpeen tullen kansainväliselle
|
|
yhdistykselle.
|
|
|
|
> **Media**
|
|
|
|
- On Kansallisen yhdistyksen tehtävä varmistaa Rahaston toiminnasta
|
|
kertovan kotisivun ylläpitäminen kyseessä olevan maan kotimaisella
|
|
kielellä.
|
|
|
|
> **Kansallisen yhdistyksen perustaminen**
|
|
>
|
|
> Jokaisessa maassa jossa perustetaan paikallisyhdistys, perustetaan sen
|
|
> yhteydessä myös Kansallinen yhdistys.
|
|
|
|
**Äänioikeus**
|
|
|
|
> Jäsenillä joilla on äänioikeus jossakin kansakunnan sisäisessä
|
|
> paikallisyhdistyksessä, on automaattinen jäsenyys sekä äänioikeus
|
|
> Kansallisessa yhdistyksessä.
|
|
>
|
|
> **Johtokunta**
|
|
>
|
|
> Kansallisen yhdistyksen johtokunta valitaan vuosikokouksessa, jonka
|
|
> ajankohta päätetään kansakunnan ensimmäistä paikallisyhdistystä
|
|
> perustettaessa.
|
|
>
|
|
> Johtokunnan jäseneksi voidaan valita jäsen täydellä äänioikeudella,
|
|
> jolla myös on päätoimi Rahaston järjestämässä työssä tai joka
|
|
> pysyvästi asuu sillä maalla jota paikallisyhdistys Rahastolle
|
|
> hallitsee.
|
|
>
|
|
> Jäsenellä on oikeus kieltäytyä johtokunnan jäsenyydestä.
|
|
|
|
**3. Kansainvälinen Yhdistys**
|
|
|
|
- **Yhdistyksen nimi**
|
|
|
|
> Yhdistyksen nimi tulee olla "Kansainvälinen yhdistys
|
|
> "**Maailmanlaajuinen Kansainvälinen Rahasto Maanpäällisen Paratiisin
|
|
> Perustamiselle**"- Rahaston asioiden hallintaa varten".\
|
|
> \
|
|
> Vastuu kansainvälisen yhdistyksen hallinnoimisesta siirtyy vuosittain
|
|
> vaihtuvassa järjestyksessä kansallisten yhdistysten välillä.
|
|
|
|
- **Tarkoitus**
|
|
|
|
> Kansainvälisen yhdistyksen tarkoitus on toimia järjestävänä ja
|
|
> joissain tapauksissa kansallisia yhdistyksiä edustavana elimenä, sekä
|
|
> tarkastaa ja valmistella maanhankintoja, Rahaston tarkoituksen
|
|
> toteutumisen hyväksi.
|
|
>
|
|
> **Kansainvälisen yhdistyksen tehtäviin kuuluu myös:**
|
|
>
|
|
> **Tilinselvitys**
|
|
|
|
- Rahaston tiliselvityksen tekeminen sekä toimintakertomuksen
|
|
koostaminen paikallisyhdistyksille.
|
|
|
|
> **Neuvottelut**
|
|
|
|
- Kansainvälisten ja kansallisten neuvottelujen järjestäminen ja
|
|
hoitaminen.
|
|
|
|
> **Demokratia**
|
|
|
|
- Suoran demokratian järjestelmän ylläpitäminen internetissä.
|
|
|
|
```{=html}
|
|
<!-- -->
|
|
```
|
|
- Muutosten tuominen Kansainvälisen sekä Kansallisten yhdistysten
|
|
säädöksiin, kansainvälisiä asioita koskevien äänestys tulosten
|
|
mukaisesti.
|
|
|
|
- Sekä muutosten tuominen Rahaston säädöksiin kyseisten
|
|
äänestystulosten mukaisesti.
|
|
|
|
> **Kansainvälisen Yhdistyksen perustaminen**
|
|
>
|
|
> Kansainvälisen yhdistyksen perustaminen tapahtuu samaan aikaan kun
|
|
> ensimmäinen paikallisyhdistys perustetaan.
|
|
>
|
|
> **Äänioikeus**
|
|
>
|
|
> Äänioikeus Kansainvälisen yhdistyksen vuosikokouksessa on jäsenillä
|
|
> jotka asuvat Rahaston mailla ja heillä ketkä päätoimisesti
|
|
> työskentelevät jonkin paikallisyhdistyksen järjestämässä työssä.
|
|
>
|
|
> Kaikki äänestys on ensikädessä avointa enemmistö äänestystä. Tarpeen
|
|
> tullen, mikäli enemmän kuin 5% äänestykseen osallistuneista sitä
|
|
> vaativat, äänestetään ensin äänestyksen muodosta.
|
|
>
|
|
> Tämä äänestys on voimassa jos asiakysymys vaatii enemmistö äänestystä,
|
|
> tai jos asiassa paremmin tullaan selkeyteen äänestys muodon kautta
|
|
> jossa minimi yhteneväisyys täytyy yltää 50-100% välillä jotta päätös
|
|
> voitaisiin tehdä. (Tätä sääntöä tulee kehittää, esim. suljettua
|
|
> äänestystä on ehdotettu vaihtoehdoksi.)\
|
|
> \
|
|
> Kansainväliset ja kansalliset äänestykset toimeenpannaan Atk:n
|
|
> (Automaattisen Tietojenkäsittelyn) avulla, kansainvälisessä
|
|
> tietoverkossa.
|
|
|
|
**Johtokunta**
|
|
|
|
> Sekä Kansainvälinen yhdistys että kansalliset yhdistykset vaihtavat
|
|
> kotikuntaa joka vuosi.
|
|
>
|
|
> Kansainvälisen yhdistyksen johtokuntaan voidaan valita jäseneksi
|
|
> yhdistyksen jäsen joka vakituisesti elää Rahaston mailla ja joka
|
|
> pääsääntöisesti työskentelee jonkin paikallisyhdistyksen järjestämässä
|
|
> työssä.
|
|
>
|
|
> Kansainvälisen yhdistyksen johtokunta valitaan sen
|
|
> paikallisyhdistyksen toimesta joka sillä hetkellä hallinnoi sitä
|
|
> kansallista yhdistystä jolla on vastuu siirtyä kansainvälisen
|
|
> yhdistyksen velvoitteiden johtoon.
|
|
>
|
|
> Ajankohta Kansainvälisen yhdistyksen vuosikokoukselle päätetään sinä
|
|
> ajankohtana jona Kansainvälisen yhdistyksen hallinta siirtyy sille
|
|
> kansalliselle paikallisyhdistykselle, jonka vuosikokouksen ajankohta
|
|
> on päätetty kansakunnan ensimmäisen paikallisyhdistyksen
|
|
> perustettaessa.
|
|
>
|
|
> Jäsenellä on oikeus kieltäytyä jäsenyydestä hallituksen johtokunnassa.
|
|
>
|
|
> Rahaston kotikunta on sama kuin Kansainvälisen yhdistyksen kotikunta.
|
|
> Jonka kotikunta on sama kuin sen Kansallisen yhdistyksen jonka
|
|
> arpomalla valittu vuoronperään siirtyvä vastuu on hoitaa
|
|
> Kansainvälistä yhdistystä.
|
|
>
|
|
> Kansallisen yhdistyksen kotikunta on sama kuin sen
|
|
> paikallisyhdistyksen jonka vuoriottaisvastuu, joka valitaan arpomisen
|
|
> tai luonnollisen poissuljennan kautta, jos ainoastaan yhdellä
|
|
> yhdistyksellä on käytännön mahdollisuudet, on hoitaa Kansallista
|
|
> yhdistystä.
|
|
>
|
|
> *Seuraava pykälä 17 tulee todennäköisesti poistaa säännöksistä ja sen
|
|
> sijaan kirjoittaa protokollan muotoon.*\
|
|
> \
|
|
> 17. Rahaston kuuluu, vahvistaakseen tietoisuutta olemassaolostaan ja
|
|
> mahdollisuuksistaan, pyrkiä parhaansa mukaan edistämään mahdollisuutta
|
|
> taloudelliseen interaktiivisuuteen niin monelle kansalaiselle ja
|
|
> ryhmälle kuin mahdollista ja ylläpitää siksi erityistä säännöstöä
|
|
> lisätäkseen tätä mahdollisuutta interaktivisuuteen tietyille
|
|
> erityisille ryhmille.
|
|
>
|
|
> 1\. **Yrittäjät**
|
|
>
|
|
> [Yrittäjät joilla on jo toimiva yritys]{.underline} ilman
|
|
> taloudellisia vaikeuksia voi, edellyttäen että yritys toimii rahaston
|
|
> hyvien elinkeinotoimintojen säädösten mukaisesti tai voidaan mukauttaa
|
|
> niiden mukaisesti:
|
|
|
|
1. Luovuttaa yrityksensä Rahastolle työskennelläkseen ja johtaakseen
|
|
yritystään sitten vapaaehtoistyöntekijänä yhdessä Rahaston muiden
|
|
vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa.
|
|
|
|
2. Tilapäisesti luovuttaa yrityksensä Rahastolle, lunastaakseen sen
|
|
sitten takaisin mahdollista arvonlisäystä vastaan.
|
|
|
|
3. Luovuttaa yrityksensä voitto Rahastolle, mutta jatkaa yrityksensä
|
|
omistajuutta sekä johtajuutta ja säilyttää palkkansa, rahaston hyvän
|
|
kaupankäynnin sääntöjen mukaisesti, jos kyseessä oleva
|
|
paikallisyhdistys kokee sen olevan tuottoisaa.
|
|
|
|
4. Tehdä yhteisiä investointeja sekä omistaa yhdessä irtonaista
|
|
kalustoa Rahaston kanssa.
|
|
|
|
5. Toimittaa rahastolle hyötyjä tehdyistä investoinneista.
|
|
|
|
> [Yrittäjät joilla on taloudellisia ongelmia]{.underline} tai
|
|
> perustusvaiheessa olevia yrityksiä voivat, sillä ehdolla että
|
|
> yrityksen toiminta on yhtenevä tai voidaan mukauttaa rahaston
|
|
> sääntöihin hyvästä kaupankäynnistä, luovuttaa yrityksensä rahastolle,
|
|
> voidakseen sitten halutessaan työskennellä yrityksessä rahaston
|
|
> vapaaehtoistyöntekijänä yhdessä muiden rahaston
|
|
> vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa.
|
|
>
|
|
> 2\. **Palkansaajat**
|
|
>
|
|
> [Palkansaajat jotka tekevät itselleen miellyttävää työtä ja joiden
|
|
> työnantajan toiminta on yhtenevä Rahaston hyvän kaupankäynnin
|
|
> käytäntöjen kanssa, voivat:\
|
|
> ]{.underline}
|
|
|
|
1. Tehdä vapaaehtoistyötä. Jatkaa työpaikallaan, lahjoittaa palkka
|
|
rahaston toiminnalle ja samoilla ehdoilla kuin muut Rahaston
|
|
vapaaehtoistyöntekijät saada ilmaista ruokaa, majoituksen sekä
|
|
taskurahaa.
|
|
|
|
2. Tehdä osittaista vapaaehtoistyötä. Jatkaa työpaikallaan, lahjoittaa
|
|
haluamansa määrän päivien palkastaan Rahastolle ja näinä päivinä
|
|
saada ilmaisen ruuan, muiden vapaaehtoistyöntekijöiden
|
|
asumiskustannusten mukaista vuokratukea sekä taskurahaa samojen
|
|
sääntöjen mukaisesti kuin muut vapaaehtoistyöntekijät. Jos nämä
|
|
päivät ylittävät kaksi päivää viikossa voi vapaaehtoistyöntekijä
|
|
ostaa ruuan omakustannehintaan tai Rahaston kautta.
|
|
|
|
> 3\. **Eläkeläiset**
|
|
>
|
|
> **Ikä eläkeläiset**
|
|
|
|
1. Eläkeläiset jotka saavat ikä- eläkettä voivat lahjoittaa eläkkeensä
|
|
Rahastolle, tehdä vapaaehtoistyötä, ja saada siitä muiden
|
|
vapaaehtoistyöntekijöiden tavoin hyvitystä. Taskurahaa he voivat
|
|
saada jo kahden ensimmäisen tunnin ylittävistä tunneista.
|
|
|
|
2. Eläkeläinen joka on osittain työkyvytön voi kahden tunnin
|
|
päivittäisellä työllä saada ilmaisen ruuan sekä asumuksen, sekä
|
|
kahden tunnin taskuraha korvauksen.
|
|
|
|
> **Sairaseläkeläiset**
|
|
|
|
1. Sairaseläkkeellä oleva voi: lahjoittaa eläkkeensä Rahastolle, tehdä
|
|
Rahaston muiden vapaaehtoistyöntekijöiden tavoin vapaaehtoistyötä,
|
|
mutta hänen tulee niistä päivistä jolloin työskentelee vähintään
|
|
kuusi tuntia kieltäytyä eläkkeen asumiseen sekä ruokaan
|
|
tarkoitetusta osuudesta. Jos eläkeläisellä on vakavampi työskentelyn
|
|
este, tulee Rahaston tarjota ilmainen ruoka sekä majoitus, jos
|
|
eläkeläinen työskentelee enemmän kuin neljä tuntia päivässä, enemmän
|
|
kuin kolme kertaa viikossa.
|
|
|
|
> 4\. **Opiskelijat**
|
|
>
|
|
> Opiskelijoiden tulee keskittyä opintoihinsa, mutta saavat mielellään
|
|
> tehdä vapaaehtoistyötä Rahastolle vapaa ajallaan.
|
|
>
|
|
> 5\. **Toimeentulotuella elävät**
|
|
>
|
|
> Toimeentulotukea vastaanottavien, ketkä tekevät Rahastolle
|
|
> vapaaehtoistyötä, tulee luopua sosiaalituen ruokaan tarkoitetusta
|
|
> osuudesta, tehdessään vähintään 4 tuntia päivässä, sekä sosiaalituen
|
|
> ylimääräisiin kuluihin tarkoitetusta osasta, tehdessään työtä
|
|
> vähintään 6 tuntia päivässä.
|
|
>
|
|
> Hänen tulee myös irtisanoa asumistukensa tehdessään Rahastolle
|
|
> pysyvästi töitä sekä käyttäessään Rahaston majoitusta pysyvästi
|
|
> pidempänä ajanjaksona.
|
|
>
|
|
> 6\. **Työttömät jotka saavat työttömyystukea.\
|
|
> **
|
|
>
|
|
> Työttömien ketkä tekevät vapaaehtoistyötä tulee irtisanoa
|
|
> työttömyystuki mitä tulee ruokaan käytettävään rahaan tehdessään
|
|
> Rahastolle vapaaehtoistyötä vähintään 4 tuntia päivässä ja myös mitä
|
|
> tulee taskurahaan ollessa rahastolle töissä vähintään 6 tuntia
|
|
> päivässä. Sekä myös mitä tulee majoitukseen tehdessään rahaston
|
|
> toimessa pysyvästi vapaaehtoistyötä ja käyttäessä rahaston majoitusta
|
|
> pysyvästi pidemmän ajanjakson ajan.
|
|
>
|
|
> 7\. **Laittomat maahanmuuttajat ja turvapaikanhakijat.\
|
|
> \
|
|
> **1. **Turvapaikanhakijat**
|
|
>
|
|
> Turvapaikanhakijoille annetaan asyyli rahaston maalla ja oikeus tehdä
|
|
> vapaaehtoistyötä Rahaston toiminnassa samoin kuin muille. Ihmisille
|
|
> jotka selvästi ovat kiinnostuneet henkilökohtaisesta ekonomisesta
|
|
> kasvusta maassa jossa mahdollisuudet ovat siihen kotimaahansa
|
|
> verrattuna suuremmat suositellaan kuitenkin:
|
|
|
|
- Ilmoittautumaan valtion viranomaisille tehdäkseen
|
|
oleskelulupahakemuksen
|
|
|
|
```{=html}
|
|
<!-- -->
|
|
```
|
|
- Hakeutua valtioon jossa on maahanmuutto ystävällinen politiikka.
|
|
|
|
- Tai yhteistyössä sen paikallisyhdistyksen kanssa jonka mailla
|
|
turvapaikanhakija parhaillaan asuu työskennellä perustaakseen
|
|
paikallisyhdistyksen sellaiselle paikkakunnalle jonka
|
|
turvapaikanhakija tuntee kodikseen ja/tai jonne hän on tervetullut.
|
|
|
|
> 2\. **Laittomat maahanmuuttajat.**
|
|
>
|
|
> Laittomilla maahanmuuttajilla on sama oikeus asua Rahaston mailla kuin
|
|
> kenellä tahansa muulla sekä työskennellä vapaaehtoisesti Rahastolle.\
|
|
> \
|
|
> Sen sijaan kasviperäinen perusravinto tarjotaan laittomalle
|
|
> maahanmuuttajalle jos työmäärä ylittää 4 tuntia ainoastaan jos
|
|
> vapaaehtoistyö Rahastolle on laittoman maahanmuuttajan pääasiallinen
|
|
> toimi.
|
|
>
|
|
> Lisäksi henkilöitä jotka tähtäävät henkilökohtaisen taloudellisen uran
|
|
> tekemiseen maassa jossa on suuremmat mahdollisuudet tähän kehotetaan:
|
|
|
|
- Ilmoittautumaan valtion viranomaisille tehdäkseen
|
|
oleskelulupahakemuksen.
|
|
|
|
- Hakeutumaan valtioon jossa on maahanmuutto ystävällinen politiikka.
|
|
|
|
- Tai yhteistyössä sen paikallisyhdistyksen kanssa jonka mailla
|
|
pakolainen parhaillaan asuu työskennellä perustaakseen
|
|
paikallisyhdistyksen sellaiselle paikkakunnalle jonka pakolainen
|
|
tuntee kodikseen ja/tai jonne hän on tervetullut.
|
|
|
|
> 8\. **Maanviljelijät**
|
|
>
|
|
> Maanviljelijät ja maillaan pysyvästi asuvat maanomistajat voivat
|
|
> luovuttaa maansa Rahastolle samoilla ehdoilla kuin yrittäjät mutta
|
|
> voivat halutessaan luovuttaa maansa ja pitää asuntonsa kunhan sen
|
|
> pääasialliset lämmitys järjestykset noudattavat rahaston säädöksiä
|
|
> jotka koskevat eläinten ja luonnon suojelua.
|
|
>
|
|
> 9\. **Vanhemmat**
|
|
>
|
|
> Vanhempien tai huoltajien huoltajuudessa oleville lapsille tarjotaan
|
|
> ravinto sekä majoitus vanhemman tai huoltajan tehdessä
|
|
> vapaaehtoistyötä Rahaston toimessa vähintään 5 tuntia vapaaehtoistyötä
|
|
> päivässä.
|
|
>
|
|
> 10\. **Lapset ja nuoret.**
|
|
>
|
|
> Lapset joiden vanhemmat tai huoltajat tekevät vapaaehtoistyötä
|
|
> rahaston toimessa ja asuvat rahaston majoituksessa tai tekevät
|
|
> vapaaehtoistyötä vähintään 4 päivää viikossa, voivat halutessaan tehdä
|
|
> vapaaehtoistyötä:
|
|
|
|
1. Enintään yhden tunnin verran jos he ovat 5-9 vuoden ikäisiä, josta
|
|
heidän on myös mahdollista saada taskurahaa.
|
|
|
|
2. Tämä työ tulee sopeuttaa lasten ikään ja tarpeisiin sekä olla
|
|
tarkoitettu vahvistamaan heidän luovuuttaan ja uskoa oman työnsä
|
|
mahdollisuuksiin.
|
|
|
|
3. Enintään 3 tuntia lasten ollessa 10-13 vuotiaita. He voivat myös
|
|
saada taskurahaa jokaisesta tunnista joka ylittää ensimmäisen
|
|
työtunnin.
|
|
|
|
4. Enintään 5 tuntia ollessaan 14-16 vuotiaita. He voivat myös saada
|
|
taskurahaa jokaisesta tunnista joka ylittää 2 ensimmäistä työtuntia
|
|
|
|
5. Enintään 8 tuntia ollessaan 16-17 vuotiaita. He voivat myös saada
|
|
taskurahaa jokaisesta tunnista joka ylittää 3 ensimmäistä työtuntia.
|
|
|
|
> Lapset joiden vanhemmat eivät tee vapaaehtoistyötä Rahastolle tai
|
|
> tekevät vapaaehtoistyötä vähemmän kuin 4 päivää viikossa, voivat
|
|
> halutessaan tehdä vapaaehtoistyötä:
|
|
|
|
1. Enintään yhden tunnin ollessaan 5-9 vuoden ikäisiä. Jota vasten
|
|
heidän on mahdollista saada välipala tai ruoka annos.
|
|
|
|
2. [Tämä työ tulee sopeuttaa lasten ikään ja tarpeisiin sekä olla
|
|
tarkoitettu vahvistamaan heidän luovuuttaan ja uskoa oman työn
|
|
mahdollisuuksiin.]{.underline}
|
|
|
|
3. Enintään 3 tuntia ollessaan 10-13 vuoden ikäisiä. Tuntia vastaan
|
|
joka ylittää ensimmäisen työtunnin on mahdollista saada välipalaa
|
|
tai ruoka annos. Tunnista joka ylittää kaksi ensimmäistä tuntia on
|
|
mahdollista saada taskurahaa.
|
|
|
|
4. Enintään 5 tuntia ollessaan 14-16 vuoden ikäisiä. Tunnista joka
|
|
ylittää ensimmäisen työtunnin on mahdollista saada välipalaa tai
|
|
ruoka annoksen. Tunnista joka ylittää kolme ensimmäistä tuntia on
|
|
mahdollista saada taskurahaa.
|
|
|
|
5. Enintään 8 tuntia ollessaan 16-17 vuoden ikäisiä. He voivat
|
|
halutessaan saada ravinnon ja majoituksen ensimmäisistä 4 tunnista
|
|
ja tunneista jotka ylittävät 3 ensimmäistä työtuntia on mahdollista
|
|
saada taskurahaa poikkeuksena viimeinen kahdeksas tunti.
|
|
|
|
> 11\. **Sairaaksi luokitellut ja psyykkisesti sairaat.**
|
|
>
|
|
> Sairaaksi luokitellut ja psyykkisesti sairaat jotka ovat työkykyisiä
|
|
> ja ovat vapaaehtoistyössä Rahastolle tulee irtisanoa tuet mitä tulee
|
|
> ruokaan siltä ajalta kun he tekevät enemmän kuin 4 tuntia päivässä.
|
|
> Samoin taskurahat siltä ajalta kun he tekevät 6 tuntia työtä tai
|
|
> enemmän kunhan tämä ei uhkaa henkilön terveystilan stabiliteettia.
|
|
> Tukia jotka koskevat majoitusta ja sairautta ei toisaalta välttämättä
|
|
> tarvitse perua vaikka työ rahastolla on säännöllistä ja rahaston
|
|
> majoitusta käytetään pidemmän jakson ajan kunhan tämä ei uhkaa sairaan
|
|
> terveyttä.
|
|
>
|
|
> 12\. **Vakavasti sairaat.**
|
|
>
|
|
> Sairailla henkilöillä ketkä ovat liian sairaita osallistumaan
|
|
> vapaaehtoistyöhön ja ketkä ilmiselvästi tarvitsevat hoitoa jota
|
|
> paikallisyhdistys ja sen jäsenet voivat tarjota, on oikeus hoitoon
|
|
> kunhan tämä ei vaikuta liikaa Rahaston tavoitteisiin hankkia rahaa ja
|
|
> ostaa maata. Silloin rahaston tulee ensisijaisesti tarjota hoitoa,
|
|
> ajattomasta ja luonnollisesta perspektiivistä samalla pohjalla kun
|
|
> muut toimijat alalla ja toissijaisesti ohjata tarvitseva sopivaan
|
|
> hoitoon.
|
|
>
|
|
> 13\. **Alaikäiset jotka haluavat asua Rahaston mailla.**
|
|
>
|
|
> Lapset jotka haluavat asua rahaston mailla ilman vanhempiaan voivat
|
|
> asua siellä sillä ehdolla että siellä asuu pysyvästi tai kyseisen
|
|
> aikajakson aikana täysi-ikäinen henkilö joka on valmis kantamaan
|
|
> vastuun heistä kansallisen lain ja terveen järjen mukaisesti.
|
|
>
|
|
> Yli 16 vuotiaat lapset jotka haluavat asua Rahaston mailla voivat
|
|
> tehdä niin niillä perustein jotka määritellään kansainvälisessä
|
|
> lainsäädännössä koskien lapsia ja nuoria.
|
|
>
|
|
> 14\. **Sairastuneet vapaaehtoistyöntekijät**
|
|
>
|
|
> Vapaaehtoistyöntekijän jonka vapaaehtoistyö Rahaston toimessa on ollut
|
|
> hänen päätoimensa viimeisen 13 kuukauden ajan tai rahaston mailla
|
|
> asuvan sairastuessa tulee paikallisyhdistyksen mahdollisuuksiensa
|
|
> mukaan tarjota hoitoa jäsenelle tai paikallisyhdistyksen
|
|
> kustannuksella järjestää hoitoa muualla.
|
|
>
|
|
> 15\. **Velalliset vapaaehtoistyöntekijät**
|
|
>
|
|
> Rahaston tulee ylläpitää velkasaneeraus ohjelmaa
|
|
> vapaaehtoistyöntekijöille joilla on velkoja ja jotka ovat tehneet
|
|
> päätoimenaan vapaaehtoistyötä rahastolle vähintään 2 kuukautta.
|
|
> Silloin jokaiselta työtunnilta joka ylittää neljä ensimmäistä
|
|
> työtuntia hyvitetään taskurahan suuruinen summa erilliseen kassaan,
|
|
> josta velkasaneeraus ohjelmassa olevat jäsenet voivat demokraattisen
|
|
> päätöksen kautta hakea velkasaneeraus apua.
|
|
|
|
18\. Jos Rahasto törmää itsensä kaltaiseen rahastoon voi Rahasto liittyä
|
|
siihen äänestyksessä jossa 9/10 ovat asiasta yhtä mieltä.
|
|
|
|
19\. Nämä säädökset on tehty kehyksiksi ylläpitämään sekä selventämään
|
|
Rahaston idean laajuutta, rakennetta sekä linjausta, eikä niitä ole
|
|
tarkoitettu minkään täytäntöön panevan elimen tai voiman valvonnan
|
|
alaisina toteutumaan.
|
|
|
|
20\. Kun Rahaston yhdistysten jäsenet yhtenäisesti kokevat että ovat
|
|
onnistuneet tehtävässään, Kansainvälisten Ihmisoikeussopimusten
|
|
mukaisesti palauttamaan yhteiskunnan kollektiivisen mielentilan
|
|
sellaiseen uskoon ja syvästi ankkuroituun toivoon jotka voivat toimia
|
|
perustana tarpeeksi voimakkaalle turvallisuudelle ja luottamukselle
|
|
jotka mahdollistavat sellaisen identiteetin yhteensulamisen että niitä
|
|
säädöksiä jotka koskevat eläinten ja luonnon suojelua ja yhteistä ruokaa
|
|
pidetään enemmän kuin itsestään selvänä, voidaan rahasto lakkauttaa.
|
|
|
|
21\. Rahaston tai rahaston yhdistysten säädöksiä voi ainoastaan muuttaa
|
|
jokaisen rahaston jäsenen totaalisessa yhdenmielisyydessä.
|